Cyklotrasa Pekná cesta - Alstrova v Rači

Autor: Michal Feik | 30.9.2015 o 12:00 | (upravené 12.10.2015 o 20:02) Karma článku: 4,65 | Prečítané:  1443x

Cyklotrasa bude slúžiť nielen pre turistov, ale aj ako cyklistický obchvat, alternatíva k autami preplnenej Račianskej ulici.

Euroregión dunajskej iniciatívy dokončil prípravu projektovej dokumentácie pre účely výstavby cyklotrasy medzi Peknou cestou a Alstrovou ulicou v Rači. Pripravovaný cyklochodník sa napojí na existujúcu trasu na Horskej ulici pri Peknej ceste smerom od Výskumného ústavu zváračského. Koniec úseku bude na Alstrovej ulici v Rači, odkiaľ budú môcť cyklisti pokračovať na existujúcu trasu Jurava. Trasa bude viesť atraktívnou vinohradníckou oblasťou s výhľadovým napojením až do Trnavy.

Projekt je lokalizovaný v atraktívnej vinohradníckej oblasti pod Malými Karpatmi nazývanej Malokarpatská vinohradnícka oblasť, ktorá je rozlohou a významom najväčšia na Slovensku. Tadiaľto vedie aj Malokarpatská vínna cesta - cez bývalé kráľovské mestá Bratislavu, Svätý Jur, Pezinok, Modru, priľahlé podmalokarpatské obce a končí v Trnave. Okrem kultúrno-historických pamiatok návštevníkov zaujme napríklad tradícia ľudovej kultúry v jednotlivých obciach regiónu a radi si posedia v mnohých viechach a vinárňach pri pečenej husacine, pohári vína a ľudovej hudbe.

Cyklotrasa bude nielen turistického charakteru, ale zároveň bude slúžiť aj ako cyklistický obchvat Rače ako alternatíva k autami preplnenej Račianskej ulici. Na základe našich meraní trvá v rannej špičke cesta z Rače do centra autom približne 35 minút, kým na bicykli len okolo 20 minút. Cestovanie na bicykli je už dnes rýchlejšie ako električkou. Po vybudovaní cyklotrasy sa cestovný čas ešte skráti.

Trasa bude mať celkovú dĺžku 2.200 metrov a počíta sa so šírkou jazdného priestoru 3 metre. Konštruovaná bude z cementobetónu. Ide o technológiu, ktorá na cyklotrasách v Bratislave ešte nebola použitá. Výhodou tohto riešenia je nižšia cena ako asfalt, nižšie náklady na údržbu a v lete aj nižšia teplota, čo bude mať priaznivý vplyv na klimatické zmeny. Odhadované náklady na realizáciu sú 91 tisíc eur. Realizáciu bude zabezpečovať hlavné mesto SR Bratislavy v spolupráci s mestskou časťou Rača. Financovanie by malo byť pokryté buď z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP) alebo z rozpočtu hlavného mesta na cyklodopravu.

Tento projekt bol podporený z rozpočtovej kapitoly Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Van der Bellen nevyhral, to len populizmus porazil sám seba

Miloš Zeman sa tešil predčasne. Ukazuje sa, že víťazstvá radikálov či populistov nie sú ani v dnešnej dobe samozrejmosťou.

KOMENTÁRE

Renzi dal sám sebe mat. Dostala ho aj Európa?

Taliansky výsledok je politicky nepomerne ďalekonosnejší než rakúsky.

SVET

Taliansky premiér Renzi po prehre v referende podá demisiu

Hlasovanie zaznamenalo vysokú účasť.


Už ste čítali?