Pribinova ulica pri Eurovei – koniec parkovania na chodníkoch

Autor: Michal Feik | 10.7.2014 o 21:21 | Karma článku: 7,27 | Prečítané:  3361x

V okolí Eurovei sa mení dopravný režim. Od júla majú cesty slúžiť autám a chodníky výlučne chodcom. Hlavné mesto zaviedlo novú organizáciu dopravy, ktorá zakazuje parkovanie vozidiel na chodníkoch.

Eurovea je mimoriadne obľúbené obchodné centrum na nábreží Dunaja, ku ktorému prúdia tisíce chodcov denne. Napriek tomu doteraz boli chodci (ale aj rodičia s kočíkmi, vozíčkari, nevidiaci) akoby vytláčaní na okraj. Na priľahlých chodníkoch všade parkovali autá, ktoré sťažovali chodcom pohyb. Peší tak museli kľučkovať medzi autami a neraz aj nebezpečne vchádzať na vozovku kvôli tomu, že im na chodníku zavadzali autá. To všetko napriek tomu, že priamo pod nákupným centrom sa nachádzajú stovky parkovacích miest na tri hodiny bezplatne.

Od začiatku júla tam platí nový režim parkovania, ktorý umožňuje parkovanie len na vyhradených miestach. V trojuholníku Dostojevského rad – Pribinova – Olejkárska (vrátane Krupkovej ulice) sa tak ruší parkovanie na chodníkoch. Tie ostanú výlučne pre chodcov. Ide o riešenie, ktoré okrem zvýšeného komfortu pre najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky zvyšuje bezpečnosť chodcov, ale zároveň aj pomáha predchádzať kolíznym situáciám ako aj poškodzovaniu chodníkov vozidlami, ktoré nie sú stavebne uspôsobené pre autá.

Nový režim organizácie dopravy vychádza zo spoločného návrhu hlavného mesta, Krajského dopravného inšpektorátu aj Mestskej polície. Sprehľadňuje dopravné značenie, odstraňuje zmätočné duplicity a umožňuje jednoznačný výklad dopravného značenia. Zároveň obmedzuje maximálnu povolenú rýchlosť na 30 km/h, pretože ide o zónu s mimoriadne vysokým pohybom chodcov.

Parkovať na chodníkoch (rovnako, ako tomu bolo v minulosti) naďalej nebude možné ani popri hlavnom cestnom ťahu - zóna, ktorá obmedzuje parkovanie len na vyhradené miesta platí aj na Dostojevského rade, Vajanského nábreží a Rázusovom nábreží. Tento cestný ťah umožňuje maximálnu povolenú rýchlosť 50 km/h, po odbočení z nej (doprava alebo doľava) však začína zóna s maximálnou rýchlosťou 30 km/h.

V priestore medzi budovou Ministerstva vnútra a Euroveou v nedávnej minulosti vznikol nový chodník. Pred Umelkou hlavné mesto zase chodník koncom minulého roku rozšírilo. Realizované riešenie je zároveň predprípravou pre budúcu cyklotrasu, ktorej výstavba sa začne v priebehu tohto leta. Po ukončení výstavby električky do Petržalky by mala pred Umelkou vzniknúť nová zastávka MHD.

Hlavné mesto v týchto dňoch rozbehlo informačnú kampaň. Vodičov áut porušujúcich pravidlá upozorňujeme lístočkami, v ďalšej fáze mestská polícia pristúpi priamo k sankciám (osádzaniu papúč alebo odťahovanie vozidiel).

Projekt organizácie dopravy možno nájsť tu:
http://pr.bratislava.sk/liferay/web/doprava/diskusne-skupiny/-/message_boards/message/3330058?p_p_auth=jukkU4zg

 

 

 

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Van der Bellen nevyhral, to len populizmus porazil sám seba

Miloš Zeman sa tešil predčasne. Ukazuje sa, že víťazstvá radikálov či populistov nie sú ani v dnešnej dobe samozrejmosťou.

KOMENTÁRE

Renzi dal sám sebe mat. Dostala ho aj Európa?

Taliansky výsledok je politicky nepomerne ďalekonosnejší než rakúsky.

SVET

Taliansky premiér Renzi po prehre v referende podá demisiu

Hlasovanie zaznamenalo vysokú účasť.


Už ste čítali?